Zovem se Antun Urbić, rođen sam 1953. godine.
Prvi susret s „vlakićem“ imao sam s pet godina kada je moj otac iz Švicarske donio Märklin vlakić.
Fasciniralo me što su „vlakići“ vjerne kopije pravih vlakova koji su u to doba prometovali a i danas prometuju (ako nisu zastarjeli) te prevoze robu i putnike diljem svijeta.


Niz godina smio sam samo gledati, a tek kasnije i surađivati. Tako je počela moja ljubav za „vlakiće“ i maketarstvo.
Kasnije sam kod kuće na tavanu radeći kroz godine i godine sagradio za naše prilike veliku maketu.
S vremenom se rodila ideja da napravim novu, još veću maketu koja bi bila dostupna posjetiteljima.


Veliku pomoć u samom startu pružio mi je Karlo Paladin koji je moje ideje, uz niz svojih dopuna, prenio u WINTRACK – vodeći svjetski računalni program za planiranje rasporeda i izgleda tračnica (pruge) na maketi.
1. listopada 2011. Marin Benkus, Domagoj Terzić i ja započeli smo s radom na maketi, uz veliku pomoć Želimira Matočeca i Ivana Žubrinića. Kasnije su nam povremeno pomagali Matija Bulat i Hrvoje Terzić. Važan posao obavio je Peter Jirka iz Beča koji je konfigurirao program WIN-DIGIPET za automatsku vožnju vlakova.


Predviđeno je da će maketa imati:

• 1000 metara pruge Märklin C-Gleis
• 260 skretnica i križanja
• 100 semafora
• 300 metara ceste po kojima će voziti modeli cestovnih vozila


Maketa se proteže:

• na površini od 50 kvadratnih metara
• na 8 nivoa
• od -10 cm do 280 cm visine


Na maketi se nalaze:

• tri ranžirna kolodvora (dva na visini 280 cm s 40 kolosijeka; jedan na visini 40 cm s 18 kolosijeka)
• tri željezničke stanice (jedna veća s 10 kolosijeka; dvije manje svaka s po 4 kolosijeka)

 

Na svakom kraju makete nalazi se po jedan helix

• jedan sa 7 nivoa i dva kolosijeka
• drugi s 22 nivoa i dva kolosijeka
• spajaju raspon od 60 do 280 cm
• na svakom od 5 nivoa može se birati smjer vožnje (gore ili dolje)

 


Najniži nivo (-10 cm) nalazi se u podu ispod stakla tako da prolazi posjetiocima ispod nogu, a najviši je četvero pružni i spaja helix s dva ranžirna kolodvora. Za one koji ne znaju, u željezničkom modelarstvu, helix je kružna spiralna konstrukcija po kojoj se tračnice postavljaju u jedan ili više krugova po 360°, sve dok se ne dosegne željena visina. Na taj se način, na malom prostoru, pruga može podići na veliku visinu, za koju bi inače trebalo mnogo više prostora.


Većina modela cestovnih vozila (automobili, kamioni , autobusi) su na principu Faller Car sistema, ali digitalno upravljani računalnim programom WIN-DIGIPET.
WIN-DIGIPET je vodeći svjetski program za upravljanje modelima željeznica, program s velikom tradicijom a razvio ga je dr. Peter Peterlin. 

Digitalno upravljanje za modele vozila DC-Car razvio je Claus Ilchmann, a firma SD EDV - und Modelbauservice Siegmund Dankwardt ih isporučuje.
DC Car System modeli automobila održavaju smjer vožnje pomoću magnetske vodiice koja prati žicu ugrađenu u cestu. Pogon modela je elektromotor napajan ugrađenim mini-akumulatorom.


Računalo upravlja automobilima putem:

• infracrvenih LED dioda ugrađenih iznad makete ili pokraj ceste
• infracrvenih senzora i dekodera ugrađenih u same automobile

 

Modeli od računala dobivaju komande za:

• brzinu
• zaustavljanje
• paljenje prednjih i stražnjih svjetala
• stop svjetla
• pokazivače smjera (popularne žmigavce)
• rotaciona svjetla na vozilima s pravom prvenstva itd.

 

 

  

 

 matija2  karlo  IMG 6114 ivan-ubrini 67x89
Marin Benkus    Matija Bulat   Peter Jirka  Želimir Matočec   Karlo Paladin  Domagoj Terzić   Hrvoje Terzić  Antun Urbić   Ivan Žubrinić 

 

 

 

 

 

 

 

       

Backo Mini Express

Adresa: Gundulićeva 4, Zagreb
Tel/fax: 01 / 4833 - 226
Mob: 091 / 2762 - 990
Email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Radno vrijeme:

Svaki dan

od 10:00 do 18:00 sati.

 

Press materijali


Veća mapa

Alternative flash content

Requirements